25 Mart 2015 Çarşamba

Puf Poğaça

Ben üniversitedeyken derslerimiz 8 buçukta başlardı ve ben 8 de bineceğim otobüs için 7.45'te uyanırdım. Dolayısıyla ne kahvaltı ne başka bir şey, derse zar zor yetişirdim. Dersin bitiminde de doğru kantine koşardık Nazlı'yla. 1. ve 2. sınıftayken tek alternatifimiz tost veya simitken sonra kantinimiz el değiştirdi ve bizim lale devrimiz başlamış oldu. Yeni kantincilerimiz bayandı hemde çoook beceriklilerdi. Her gün çeşit çeşit pastalar, börekler yaparlar öğlenleri kısırla, dolmayla o soğuk kantini gün havasına sokarlardı. İşte bu poğaçaları da ilk orada yemiştim. Öyle ki uzunca bir süre tek kahvaltımdı kendisi. 

Gel zaman git zaman sanırım 4. sınıfın ortalarında kantinimiz zarar etmeye başladı ve yine devredileceğini öğrendik. Tabi alışmışız 1,5 yıldır löp löp o poğaçaları yemeye. Gidip ablaya siz yoksanız bari tarifi verin dedik ve aldık tarifi:) O gün bugündür de ailemizin tarifi oldu. Elden ele yayıldı :) Benim aklıma ise son zamanlarda (malum sebeplerden) karbonhidrat dışında  bir şey yiyemememden dolayı bu kurtarıcım geldi. Öyle çok yedim ve hala yemeye devam ediyorum ki... Son 3 haftada 2 tertip yaptım ve buzluğa attım. Sabahları midem bulanınca hoop atıyorum mikrodalgaya 2 tanesini ve indiriyorum mideye. Şu an daha iyiyim geçen haftalara göre ama öncesinde benim sabah öğlen neredeyse akşam bile yediğim tek öğün oldu.  Neyse işte bu upuzun girişten sonra tarifi vereyim, hala yapma hevesiniz kaldıysa :)

1 kg süt
Yarım su bardağı yoğurt
1 paket margarin
1 su bardağı yağ
3 yumurta (2 sarısı dışına)
2 paket yeşil dr. oetker maya
1 fincan şeker
1 tatlı kaşığı tuz

Hazırlanışı: Şekeri, ılık sütü ve mayayı karıştırıyoruz. 5 dk kadar mayanın açılmasını bekliyoruz. Daha sonra içine margarin, yağ, yumurta ve tuzu ekleyip karıştırıyoruz. Daha sonra yavaş yavaş aldığı kadar unumuzu ilave etmeye başlıyoruz. Poğaça hamurunun püf noktası kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde etmemiz gerektiği. Yani hamur neredeyse elimize yapışacak kadar yumuşak olmalı. Daha sonra üzerini streç filmle kapayıp en az 1 saat dinlendiriyoruz. 
1 saat sonra da istediğimiz büyüklükte hamurlar alıp içine peynir koyup şekil veriyoruz. Üzerine yumurta sürdüğümüz poğaçaları 200 derecelik fırında altı ve üstü kızarana kadar pişiriyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder