20 Temmuz 2014 Pazar

Öncesi Sonrası Projesi - 1


Son zamanlarda blog aleminde sürekli öncesi sonrası projeleri görüyoruz. Benim blog hikayem henüz çok yeni olsa da aktif bir blog takipçisiydim yıllardır. Yani sürekli bir şeyler araştırır, okur ve elimden geldiği kadar denemeye çalışırdım. İşte bu yenileme projelerimde böyle başladı. Daha önce maalesef blog fikrim olmadığı için fotoğraflayamadıklarım oldu ama bundan sonra dilerim hepsini yayınlama imkanım olur. Bu girişten sonra şimdi sizi yayınlarımla başbaşa bırakabilirim.

Bu aşağıda gördüğünüz rahmetli anneannemin evinden almıştım. Bildiğiniz çöpe atılmak üzere ayrılmış metal bir tabaktı. Ta ki ben onu gold sprey boyayla boyayana kadar. 



 öncesi
 sonrası

Nasıl uyguladığıma gelirsek, öncelikle tabağı güzelce yıkadım ve üzerinde tortu kalmayacak şekilde bir bezle kuruladım. Bu çok önemli çünkü üzerinde toz, kir gibi bir kalıntı olursa boya tutmuyor, alttan pütürcükler oluşabiliyor. Bundan önceki başarısız bir boyama uygulamam o şekilde gerçekleşti ve tabağım kullanılamaz hale geldi. 

Bir de boyayı mümkünse açık havada yapın. Balkonunuz varsa balkonda, yoksa bahçede vs. Çünkü hem koku olabiliyor hem de sprey boya olduğu için boyayı kontrol edemiyorsunuz, etrafa sıçrayabilir, ortalık kirlenebilir vs. Ben Polisan Home Cosmetics ürünlerinden altın yaldız olanını kullandım. Normalde varak, gold sevmememe rağmen bu renk çok yumuşak, güzel bir altın rengi oldu. Sprey boyayı koçtaştan temin ettim. Bu tabağın yanı sıra boyadığım diğer ürünlerse annemin temizliğe gelen ablaya vermek üzere ayırdığı servis tabağıyla, normal cam bir tabaktı. Bunların önceki hallerini çekmemişim ama küçük tabağın önceki halinin bir benzeri şu şekildeydi;



 Bu tabak hemen hemen hepimizin evinde olan, evinde olmasa annesinin, yakınının evinde olan bir tabakken ufak dokunuşlarla farklı bir hale büründü. benim boyadığım bunun çiçek desenli olanıydı. altta gördüğünüz küçük tabak yani.

Tabakları nasıl boyadığıma gelirsek, şeffaf cam olan tabağı arkasından boyadım. Sprey boyayı tabaktan 20 cm uzaklıkta tutup aynı zamanda boyayı tek bir noktaya sıkmamaya çalışıyoruz. Eğer tek bir noktaya sıkarsanız boya akmaya başlar ve istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz. ilk katı boyadıktan sonra 10 dk bekleyip 2. katı boyadım. burada tabak tamamen kuruduktan sonra kontrol edin eğer tamamı kapanmadıysa tekrar bir kaç kat daha boyayabilirsiniz. 

Büyük olan tabağı ise üstünden boyadım. burada da yine aynı noktaya sıkmadan daireler çizerek uyguladım. 

Gördüğünüz gibi elime sprey boya geçince durmak nedir bilemedim evde elime ne geçerse boyadım:) 

Aslında bu projemi içimin çok sıkıldığı bir günde günümü renklendirmek umuduyla yapmıştım. Fazlasıyla başarılı oldum. Hem objelere hem ruhuma renk kattım. 

Sizlere de sıkıldığınız anlarda kafanızı dağıtmak üzere şiddetle bu değişimleri tavsiye ediyorum, deneyin ruhunuza iyi geldiğini sizde göreceksiniz.

Sevgilerle bol renkli günler diliyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder