11 Ağustos 2014 Pazartesi

Şehriyeli Nohutlu Bulgur Pilavı

Malzeme Listesi: (2 kişiliktir)

2 çay bardağı bulgur
5 çay bardağı sıcak su (Ya da et suyu)
3/4 çay bardağı şehriye
Nohut
Tuz
Karabiber
2 kaşık zeytinyağı

Hazırlanışı:

Bulgur pilavı hem kısa sürede hazırlandığı hem de yapımı kolay olduğu için benim baş yemeklerimden biri. Bugünse çok ufak değişikliklerle yaptım ve sac kavurmanın yanına çok yakıştırdım. Öncelikle pilavı yapacağımız tencereye  zeytinyağı ve şehriyemizi koyup kavuruyoruz.


Şehriyeler kahverengileşmeye başlayınca içine 2 çay bardağı bulgurumuzu atıyoruz ve 2 dk kadar da bulguru kavuruyoruz. Üzerine daha önceden pişmiş nohutlarımız varsa ekliyoruz ve arkasından da sıcak suyumuzu ekleyerek tencerenin ağzını kapatıyoruz. Aslında ben sıcak suyu göz kararı koydum. Gözkararından kastım bulguru 1-2 cm geçecek şekilde. Ancak siz 5 çay bardağı koyarsanız yeterli. 

                   

Suyu koyduktan sonra tuzumuzu ekleyip önce 5dk kadar yüksek ateşte pişirip daha sonra altını iyice kısıyoruz ve pilavımızı suyunu çekene kadar pişmeye bırakıyoruz.  Bulgur pilavının en güzel yanı lapa olma veya diri kalma gibi bir durumu yok. Bu anlamda çok stressiz bir yemek. Lapa olduysa kısık ateşte biraz daha pişirir diri olduysa da biraz daha sıcak su ekleyerek işi çözebilirsiniz. Pilavımız piştikten sonra üzerine bolca karabiber serpiyoruz ve küçük bir tavada ısıttığımız zeytinyağını ekliyoruz. İşte bu kadar bulgur pilavımız servise hazır


Afiyet bal şeker olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder