14 Aralık 2014 Pazar

Evlilik Yıldönümü Pastası / 1st Anniversary Cake


Malum Bahreyn'de yaşadığımız için kutlamalarda ve özel günlerde olanaklarımız biraz kısıtlı oluyor. Bu yüzden kutlama için her detayla benim birebir ilgilenmem gerekiyor ve hazır birşeyler alma imkanım maalesef olmuyor. Bu yüzden çok ufak çaplı hazırlıklar yapmak durumunda kaldım. Öncelikle kafamda kutlamanın renklerini belirledim daha sonra da eşime alacağım hediyeyi. Bundan sonra da detaylar kaldı...
Ben kutlama için pasta yapmak istedim. İnternette yapılışını gördüğüm 1 yaş pastasını 1. evlilik yıldönümümüze uyarladım. Aşağıda pastanın yapılış aşamalarına yer verdim. Eğer sizde denemek isterseniz hiç düşünmeden deneyin, yapılışı çok kolay.

Benim gördüğüm tarifte pastanın kek kısmı evde pandispanya hamuru ile hazırlanmıştı. Ancak benim kek yapmak için kek kalıbım ve çırpıcım olmayınca markette 3lü satılan baton keklerden kullandım.

Baton kekleri fotoğrafta gördüğünüz şekilde sıraladım. Benim kekimin ortası çok fazla kabarık durduğu için orta kısmı düzledim. Kekin alt kısmında gördüğünüz gibi kenarların pütürlerini gidermek için kesip düzleştirdim. Daha sonra her 3 parçanında ortasını kestim. Kekleri  önce süt ile ıslattım. Daha sonra aralarına muz ve pudingi koyup kapattım. Burada dikkat edilmesi gereken husus kekin bir kısmı aşağıda bir kısmı yukarıda kalmışsa bunu arasına koyduğunuz puding ve muzlarla dengelemek. Bir de parçaları pudingle birbirine sabitlemeniz gerekiyor. Tam parçaların birleşme yerlerinde boşluklar varsa orayı pudingle doldurup yapıştırabilirsiniz. 



Daha sonra ise pastanın üstünü ve yanlarını pudingle kapladım. Burada pudingi çok fazla kullanmadım ki bonibonlarımız kayıp düşmesin. Ben pudingi keke yedirerek sürdüm böylece yüzeyde çok fazla puding kalmamış oldu. Daha sonra ise bobinonlarımı döşemeye başladım. Bonibonlu pastaların en büyük handikapı bir süre sonra bonibonların erimesi ve renklerin birbirine karışması. Ben bonibon olarak M&M's kullandım. Bu marka bonibonlar erimeden gecenin sonuna kadar dayandılar. 




Üst fotoğrafta gördüğünüz gibi bonibonları kekin üst kısmına döşedim. Aslında benim gördüğüm tarifte yan kısımlara da döşenmişti ancak ben bir türlü sabitleyemeyince yanlar sadece pudingli kalmış oldu.  



Aşağıda da kutlama masamızı görüyorsunuz. Buradaki bir marketten aldığım kaplama kağıtlarını kullanarak masamı kapladım :) Malum benim konsept renklerim gold ve kırmızı idi. O yüzden masayı ahşap haliyle kullanmak istemedim. Örtü de ayarlayamayınca böyle bir çözüm buldum. 



İşte mütevazi kutlamamız bu şekilde geçti.  Yaptığım yemekleri ve limonata tarifini ise daha sonra vereceğim. Sevgiler 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder