22 Nisan 2014 Salı

Doktora Yapmak ya da Yapmamak (Akademik Günlük 2 :)

En son yüksek lisans mülakatlarında kalmıştık. Benim lisans ve yüksek lisansta alanım işletmeydi doktora da ise finansman anabilim dalında uzmanlaşmak istedim. Gerek lisede sayısalcı oluşum gerek yönetim alanının ülkemizde aile şirketlerinden dolayı yeterince gelişemeyeceğini düşündüğüm için bu alan daha cazip geldi bana. Bunla ilgili de henüz bir pişmanlık yaşamadım. Öncelikle doktora yaparken de yüksek lisansla aynı süreçlerden geçiyorsunuz, yani ALES, dil, başvurular vs. Burada istediğiniz her üniversiteye başvurmanızı tavsiye ediyorum, ne olursa olsun uğraşın ve hiçbir üniversiteyi gözünüzde büyütmeyin. En kötü ihtimal reddedilirsiniz, var mı daha ötesi :) Bazı üniversiteler Bahar ve Güz dönemi olmak üzere senede 2 kez alım yapıyor. Eğer okulunuz uzadıysa ara dönemde öğrenci alımı yapan üniversitelere de girebilirsiniz -ki bu büyük avantaj dönem kaybetmemek adına-. Benim şimdilik bu konuda söyleyeceklerim bu kadar. Derslerle ve ödevlerle ilgili bilgi alışverişi yapmak isterseniz seve seve yardımcı olurum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder